Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Το πρώτο καμπανάκι


2ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου



Το βουητό που ερχόταν από το προαύλιο με έκανε να σφίξω το χέρι της με δύναμη.
- Δεν θέλω να μείνω, πάρε με στο σπίτι μανούλα. Μην μ΄αφήσεις εδώ μόνο μου.
- Μωρό μου, θα σ’ αρέσει, θα δεις. Θα ΄ναι και ο Δημήτρης της κυρά-Μπίας, να και ο Θανασάκης της Ρηνιώς. Και ο φίλος σου ο Πέτρος.
Ο Πέτρος έτρεξε κατά πάνω μου, με έπιασε απ’ το χέρι και με τράβηξε στην αυλή.
- Μαμά, μη φύγεις, έτσι;
- Όχι, εδώ θα είμαι.
Γεμάτο το προαύλιο αγόρια και κορίτσια. Μπλε ποδιές και λευκά γιακαδάκια, λευκές κορδέλες στο κεφάλι για τα κορίτσια και λευκά σοσόνια όλοι.
Το κεφάλι μου γύριζε συνεχώς πίσω, ψηλά στα σκαλοπάτια, να δω την φιγούρα της μάνας μου. Κι αυτή κάθε φορά σήκωνε το χέρι της για να δείξει ότι είναι εκεί.
Το σχολείο τεράστιο, πέτρινο, με πολλά παράθυρα και μεγάλη είσοδο φάνταζε στα μάτια μου μια απειλή.
Η καμπάνα στα χέρια ενός κοντόχοντρου κυρίου έκανε τη βουή της αυλής να σωπάσει και όλον αυτό το μπλε χείμαρρο να συνταχθεί σε σειρές.
- Τα πρωτάκια εδώ με μένα, φώναξε μια κυρία και ο Πέτρος χωρίς κουβέντα με τράβηξε και σταθήκαμε στην σειρά.
Η ίδια κυρία πέρασε, χάιδεψε ολονών τα κεφάλια και στάθηκε στο πλάι κοιτάζοντάς μας χαμογελαστή.
Η μάνα μου κι αυτή με ένα τεράστιο χαμόγελο μου έγνεφε από ψηλά.

Εύδωρος


3ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου


4ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου


5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου


7ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου (μετέπειτα 1ο Δημοτικό Αγ. Κων/νου)


 Οι φωτογραφίες των σχολείων είναι από το βιβλίο με τίτλο "Τριχωνίδα και Βάλτος", εκδόσεως 1953,  του τότε επιθεωρητή  και μετέπειτα συγγραφέα βοηθητικών βιβλίων δημοτικού Δ. Μάγου.
Τις φωτογραφίες μου τις έστειλε ο κ. Γεώργιος Βουγιουκλίδης. 
Τον ευχαριστώ θερμά.




3 σχόλια:

  1. Καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα τα πρωτάκια!Αθάνατα τα πέτρινα σχολεία μας.Βλέπεις Γίτσα στο δικό μας φαίνεται και ο κήπος,που υπήρχε τότε (δεκαετία του 60) στο πάνω επίπεδο της αυλής.
    Αυτές είναι..Γλυκιές μνήμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή Χρονιά χωρίς προβλήματα να έχουν Δημήτρη όλα τα μαθητούδια.
    Πράγματι η φωτογραφία αυτή από το σχολείο μας είναι εκπληκτική.
    Να 'σαι καλά!!!
    Την καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαι ενα τραγουδακι που λεγαμε τα μαθητουδια του τριτου Δημοτικου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν έχετε περισσότερες πληροφορίες για τα θέματά μας, καθώς και διορθώσεις ( "ουδείς αλάνθαστος...."), γράψτε μας στο gitsanas@gmail.com

Στείλτε μας και δικές σας σκέψεις, φωτογραφίες, κείμενά σας, ποιήματα στο gitsanas@gmail.com